tisdag 30 december 2008

No no, fuck YOU right back!

Måndagen är den okända bloggarens viktigaste dag, på måndagar kan den som har en blogg locka till sig läsare och klättra på listorna så gott han eller hon kan. Varför? jo, varje måndag så nollställs alla blogglistors mätare över unika besökare och det är fritt fram att bli känd. Själv har min blogg lyckats hamna några platser ovanför Katrin före detta schulmans blogg. Dock är jag snart nerslagen igen. Men lite glans kan jag sno åt mig. 


Och så har språkrådet släppt de nya orden som vi svenskar kan börja använda, förutom ordet bloggbävning" så känns det faktiskt rätt tamt. Dock väntar jag på den dag då "asdad" blir ett ord med den ungefära förklaringen "Uttryck för en positiv eller negativ känsla på internet, exempel: Jag får åka på min språkresa av pappa! asdad!" så kommer jag köpa ordboken och rama in just den sidan där ordet återfinns.

0 Kommentar(er):