torsdag 25 december 2008

Mellandagsrea

Foto: Enmilsten

Jag kan inte bestämma mig om Doktor Kosmos sjunger "Åh, herregud nu" eller"Åh, här är gud nu" i sin låt "Doktor kosmos är på fest hos Micke Lundgrens tjej".

Förutom att sitta och digga skivor så försöker jag förbereda inför mellandagarna, kollar upp min ekoomi, bästa reafynden och vad jag egentligen ska köpa. Det är rätt irriterande då många fynd finns på fastlandet och det jag allra helst vill köpa är så totalt onödigt att man nästan kan gå och dränka sig i närmsta fyndlåda.

En systemkamera, en bärbar minidator, ett antal plattor och några klädesplagg är ungefär vad jag egentligen är ute efter. Men jag kan inte hitta någon bra anledning att köpa något av dem. För jag har tänkt att jag ska lämna tillbaka silverkedjan eftersom den inte passar mig och troligen så kommer jag inte hitta något smyckesaktigt som jag kommer tycka om. Då det handlar om pengar över tusenlappen så har jag ett startkapital under rean.

Det första jag är sugen på, systemkameran är totalt onödig eftersom jag redan har en kamera. Men eftersom just den systemkameran är så mysig så kan jag inte motstå den. Datorn behöver jag inte ens nämna några argument, den är totalt överflödig. Skivor och kläder har jag redan fått i drivor. Och så kommer det komma ännu fler skivor efter julhelgen och ett par som jag har beställt till slutet på januari.

Ja vad gör man? En ganska bra lön i januari, runt tusen kronor i fickan för kedjan och otroligt onödiga prylar. Jag har noll koll just nu. 

0 Kommentar(er):