torsdag 25 december 2008

Ensam på redaktionen...

Det märks att det inte är världens nyhetsrush idag. Redaktionerna står tomma och det är stopp i pressarna, bara en enkel webmaster sitter och matar in de nyheter som man kan hitta utan att behöva lämna kontoret. Annars är världen helt död.


Min juldag har kretsat runt forskning om mellandagsrean och en del "Wii"-spelande. Lillebror fick nämligen ett sådant spel i julklapp. (Egentligen var spelet till hela familjen, men vi gav det till honom så han skulle känna att han fick en stor julklapp extra.) Riktigt roligt faktiskt då man inte alltid behöver använda fingrarna utan bara kan vifta med armarna och hålla på. Men att man skulle behöva bli lite trött av att slå i boxningsspelet hade jag ingen aning om.

Juldagsbadet blev av i vårat spabad och en riktig brakmiddag med kalkon (Pappa hade faktiskt tillagat den alldeles själv) tillsammans med mormor och morfar fick avsluta allting. Imorgon så ska jag faktiskt försöka ta mig ut på stan och springa några ärenden. Har jag tur eller otur så kanske någon bra försäljare kan lura på mig den bästa av mina kandidater av onödiga mellandagsfynd.

0 Kommentar(er):