fredag 12 december 2008

För tredje och absolut inte sista gången: MÄSTERLIGT BORG!

Foto: TV4

Det är över, "This contest is over" som Desmond sa under rocktemat. Kung Kevin är korad och den mest värdiga tvåan Alice står bakom rampljuset. Jag har aldrig varit så glad över att jag tippat fel.

Tårar, glädje och Katrins mysiga fråga om hon får supa ner Johan på efterfesten fast han är sexton år fick den här kvällen att bli lika god och mysig som en julafton med snö. Dock så sitter man hemma helt utan fest eller konfetti i håret. Det är lite sorgligt.

Men nu är det jul, nyår och sedan börjar arbetet på Kevins skiva, något som jag ser fram emot. Det blir en del väntetid, trots det så ska jag troget le och ta emot skivan när den väl finns färsk i butiken. Och när man tänker på hur många idoler vi fått fram iår. Alexander har skrivkontrakt, så som Kevin och jag är nästan hudnra procent säker på att Alice snart också kommer ha ett. Johan viskas det om och Lars ligger i diskussion med Anders Bagge om inte Sony tar honom före februari.

Efter fem år av "Idol" i Sverige och ett nästan perfekt genomförade så fick vi fram något som håller, något internationellt. Nu ska bara Juryn få mer makt och chansen att kunna vara mentorer för idolerna samt friare låtval, bättre teman och stadigare kameror i globen (det var väldigt skakigt ibland) så är hela konceptet klart. Jag är nöjd, vi har hittat en "Idol".                   

0 Kommentar(er):