fredag 12 december 2008

Den kommer klättra på Sverige topp 40

Foto: Enmilsten

Kevin! Kvällens lyckopiller som nästan fick mig till tårar under "With every bit of me" som jag absolut kan utse till den bästa vinnarlåten i "Idol" någonsin. Ska snart beställa både hans version och Alice på CDON. Underbar musik alltihopa under rond två och rond tre.

"Livin' on a prayer" är en stark låt och går faktiskt inte att toppa, inte ens med Kiss. Den stekheta "Heavens on fire" får mig att fundera på om Alice kanske skulle kunan ge sig på AC/DC. "You shook me all night long" är ungefär samma stuk och skulle passa tösen perfekt. När vi ändå är rock så insåg jag hur glad jag är att Johan Palm slapp vinnarlåten, 14000 i livepublik plus ett helt Sverige skonades för en kväll.

Snacket går om att iår är den svagaste säsongen i "Idol". Jag sätter ner foten och protesterar stort. Med tanke på hur kvalitén på föregående idolår och samlingsskivorna som släppts så är iår det mest rena, säkra och allvarliga året av alla. En liten parantes, men väldigt viktig att ta upp så här i slutspurten av "Idol".

Om jag ska slå samman alla argument. Sångmässigt ligger Kevin strax före, låtmässigt leder Alice, Kevin är bäst men Alice har utvecklats mest. Det här om Att Kevin har mer erfarenhet och vem som egentligen behöver den här vinsten mest känns rätt obetydligt. Det kommer bli jämt. Ska jag tippa så vinner Alice men Kevins version av vinnarlåten kommer ändån klättra på "Sverige topp 40", det är lika säkert som att vi aldrig kommer få se mig i en globenfinal.          

0 Kommentar(er):