onsdag 17 december 2008

Ett smått misslyckat samtal

Jag har försökt få tag i idolerna, när de sätter sin fot på Gotland så är det meningen att jag lyckas få en av världens snabbaste intervjuer. Jag vet inte om jag tappade bort den ikväll.


Att maila Tove, som vidarbefodrar till Tony som i sin tur svarar. Sen så har man en mail-konversation med honom innan ett ny person dyker upp och denna gång över mobil. Jag ringer upp denna person vid namn Thomas och hör hur det är fullt av liv i bakgruden. Jag som inte kan prata ordentligt med irriterande bakgrundsljud fick förståss problem att få fram det riktiga budskapet. Svaret? han kan inte lova något, men är jag på plats så har jag en chans.

Pappa som nu är allfixaren nummer ett ska ringa till Thomas imorgon, det känns lite pinsamt eftersom jag gärna vill sköta mina egna affärer och inte skjuta halvfärdiga arbeten på någon annan. Men han känner honom bättre och brukar lösa det mesta, så det är större chans att jag får en intervju om jag kanske släpper lite på principerna för en gångs skull.


Foto: Enmilsten

Annat roligt under kvällen som gått är att jag placerat ett par redigerade bilder på folk i klassen i mina fotoalbum på facebook. Av någon konstig anledning så kom sju vänförfrågningar från folk som jag trodde att jag kände men inte ville chansa att skicka en vänförfrågan till. Tänk vad mycket en dag med en kamera kan göra. 

0 Kommentar(er):