måndag 6 oktober 2008

Veckans Motivationstal

Efter att ha vaknat, somnat om vaknat igen, gjort sig iordning och tagit sig till skolan och haft en normal skoldag så var det dags för en helt normal eftermiddag.  Åkte till Wisby FM och påbörjade nästa veckas show, då sänder jag förövrigt på tisdag klockan 19.00. Jay ville flytta sändnignen till en bättre tid, så det blev som det blev.


Sen så kom den där pärsen. Jag cyklade upp till solbergbadet fast besluten att ta ett kort simpass innan jag ska hem. Men mitt i dörren sviker bena och jag sitter plötsligt på cykeln hem. Jag kunde inte gå in och simma. Tillfället kändes helt fel och jag hade absolut ingen lust. Varför inte då?

Jo, jag saknar motivation. Det finns ingen klok anledning att jag skai n där och blöta ner mig för att sedan cykla hem i blåsten och vara halvt ihjälfrusen när jag kommer. Visst, det är bra för konditionen och jag skulle behöva ha någon form av regelbunden fysisk aktivitet. Men jag vill helt enkelt inte! Vad ska jag göra?

Den här veckan så ser jag ifram emot Studiebesöket på GT, Pasta bakeriet på gården och en vanlig fredag på gården med idol som höjdpunkt.

0 Kommentar(er):