tisdag 28 oktober 2008

Rena vinterlandet! (Fast utan den vackra snön)

Om jag börjar från början,vaknade tidigt i morse, gjorde mig iordning med en dusch och cyklade till skolan. Varken kallt, varmt eller på något sätt obehagligt att ta sig till skolan.

Dagen flöt på och samma visa som alltid med elevens val och hemkunskapen osv.

Efteråt tog jag mig till Wisby FM för att hinna gör klart nästa veckas show. Det gjorde jag precis i tid och hade faktiskt några minuter över för att småprata med Jay om den nya tidningen.

Sen kom det, en ren och ondskefull kyla som kröp in tätt under kroppen, ingen snö och inge regn. Utan bara rent djävulskap som jag cyklade hem genom. Helt sönderfrusen och genomstel med värk överallt kom jag hem nyss och den värmande brasan var redo. Snart är det återigen iväg som gäller.

Så länge fick man vara ledig.

0 Kommentar(er):