måndag 27 oktober 2008

Gemenskapen på en buss

Foto: Express000

Den här dagen var som väntat, några försenade grattis-önskningar här och var och diverse lektioner som drog igång på allvar direkt.

Sen så blev det buss till stan, gick till Wisby FM där det var upptaget, så jag fick helt enkelt yra runt på stan tills bussen skulle komma. Dock glömmer jag bort tiden och har plötsligt en minut på mig att hinna med bussen som avgår cirka hundra meter från platsen jag befinner mig. för att hinna med så måste jag alltså ha en hastighet på 6 km/h och det är väl inte så svårt.

Men lättare sagt än gjort, med min tunga väska och varma ytterkläder så kommer jag fram till bussens bakre del då den börjar köra. Dock tar jag i och fortsätter så jag på något sätt springer vid sidan om den. Bussen kör vidare och jag släpper allt jag håller i.

En vänlig själ på bussen har under tiden uppmärksammat min fajt mot bussen och hojtar till, och jag hinner med hem. Detta är ett av alla exempel på buss-gemenskap som man upplever. Folk som inte hinner gå på precis eller gå av får oftast stöd av någon som uppmärksammar detta, alla flyttar på sig för andra som ska av osv. 

Varför är det inte så i hela samhället? Ta emot och hjälpa de som behöver hjälp.

0 Kommentar(er):