söndag 2 mars 2008

Fel, fel, fel!

Dåligt: Min tippning, sämre: Svenska röst systemet, sämst: Björn!
Jag tippade, svenska folket röstade och björn gjorde bort sig totalt.
Pappa hade rätt, jag hade fel. Jag trodde att jag visste hur svenskarna skulle rösta. Jag trodde fel. Med 2 veckor kvar av hela schlager spektaklet så har allt varit likadant. Samma märkliga röstresultat. Samma människor som ser ut om stora frågetecken. Och den där totalt värdelösa paus underhållningen med Björn och dansarna.
Björn kommer upp på scen, alla garvar. Björn öppnar munnen, alla garvar.
Varför garvar då inte jag? För att det han gjorde igår var lika roligt som att äta flugsvampar!
Björn är skön, han är en bra komiker. Men en bra komiker ger inte heller 100 % varje gång.
Men garvar vi även fast det är tråkigt då? Jo, bara för att vi är "inställda" på att älska björn så att vi måste garva och aldrig bryr oss om att han tabbar sig, säger något som inte är kul, osv. osv. Jag gillar björn och har gjort den sen i somras. Vad jag tycker om han är väldigt kompliserat.
Men börja inte direkt på måndag med att bli arg på mig för att ni missförstått mig och tror att jag "hatar" Björn. För det gör jag inte.

//Emil

0 Kommentar(er):