lördag 1 mars 2008

Tippning:

Två divor, en gitarrman, några wannabe dixie chicks och måns och lite blyga småplock.
Har lyssnat igenom en minut av varje bidrag om och om igen. Här är mina tankar inför ikväll.

__________________________________

Nicklas Strömstedt - För många ord av kärlek:

Smått annorlunda låt som luktar Níklas Strömstedt och Wahlgren på långa vägar.
Imponerar inte så mycket på en minut, men på tre kan ta sig ganska långt.
Det är han eller Daniel.

Placering: Andra Chansen

Calaisa - If i could:

En seg råtta utan power. Den är ändå rätt skön men det fattas "det där" för att den ska kunna komma någon vart. Kan man göra en snygg scen show av det måntro?

Placering: 8:a

Daniel Mitsogiannis - Pame:

Låt mig presentera måns okända tvilling! Upptempolåt som sätter sig snabbt. Tyvär är det en ren ripoff av cara mia. Svikar mellan fiasko och succé. Kommer troligen bli anklagad för plagiat så det ryker om det. Medans Singeltjejerna dominear så slåss Danel med Nicklas om den sista Andra chansen platsen.

Placering: 5:a

Linda bengtzing - Hur svårt kan det va:

Jag gillar låten och kommer att bli beroende av den direkt när den slått sig från andra chansen och tar sig till final, Gammal schlager som kommer få dagisbarnen att rocka sönder på de närmaste mim-uppträdanderna runt om i sverige.

Placering: Andra Chansen!

Nordman - I lågornas sken:

Vad är de här? Som linda säger "hur svårt kan det va" att göra en låt som man kan fastna på och gilla samtidigt?
Jag har hört 1 minut och den kommer snurra runt i mitt huvud fram till kvällen då jag får höra den igen och sedan tvingas gå runt med den fram till midsommar. Med andra ord är låten lika seg och klistrig som pappas koda som han åt hemma i kinna när han var liten.

Placering: 7:a

Sibel - That is where i'll go:

Släng dig i väggen Maria Serfovic! Här kommer nästa långtråkiga snyftare som ska bli en het dance remix. Egentligen inte men den är väldigt lik. Den kan gå hem hos tv-tittarna och komma rätt långt. Tyvär måste jag nog höra den på radio ett tag innan jag kan inse att den är bra.

Placering: Final!

Fronda - Ingen mår så bra som jag:

Nej, nej, nej, nej! Ploj! Ut! Försvinn! Vinn?
Så reagerar vi alla. Först sitter vi som fågelholkar och avskyr sånna här låtar. Sen i röstandets ögonblock så slår vi även plojnummret för att vi tycker att det skulle vara roligt med en sån låt i finalen. årets "kuddkrig".

Placering: 6:a

Charlotte Perrelli - Hero:

Varför tog hon bort rullbandet i sitt nummer?
När man hör låten och känner takten så undrar man vad som skulle kunna ersätta en artist som går med sin mick på scen och går i takt på ett rullband till den här låten? Inget!
Låten är inte den bästa, så hon behöver verkligen en bra show.
Sabba inte det här Charlotte. Vi behöver faktiskt något bra att rösta på.

Placering: Final!

1 Kommentar(er):

Anonym sa...

Då har man koll på Emils tippning nu...