lördag 2 februari 2008

Den där chipspåsen..

Skolan är slut och jag går till bussen. Men imellan där tar jag mgi till öb och köper en chipspåse som jag nu sitter och äter på.
Och så känner att jag har jättedåligt samvete. Att handla den där chips påsen, eller den där bullen som såg så god ut i affären. Visst man måste äta, man varför inte då äta rätt. Jag är varken orolig för min vikt eller tänder.
Just nu tänker jag mer på alla dessa konserveringsämnen, sötningsmedel och smakförstärkare som det finns en del av i chips. Man kan träna bort fett, man kan borta bort smuts, men cancer och andra sjukdomar är desto svårare att få bort. Visst man får unna sig lite ibland, men inte 24/7 vilket borde vara ganska självklart.
Så om du nu sitter med din chipspåse eller upptinade påsbulle så släng den och ta en frukt, ni minns väl vad det är? ;)

/ Emil

image1

0 Kommentar(er):