måndag 16 november 2009

Hello digital eye!

Jag är så smidig, förutom att jag lämnat och satt upp affischer i affärer från toppen av öster till slutet av adelsgatan så har jag haft sönder ett objektiv. Det medföljande 18-55 mm objektivet till min systemkamera åkte idag ner i backen, och att ta inomhusbilder på nära håll är helt omöjligt med ett teleobjektiv som börjar på 55 mm. Vad tror ni att jag gjorde? Jo jag bet ihop, satte på diverse popmusik ifrån Lady Gaga och investerade i ett nytt teleobjektiv som gav mig 18-200 mm och ett motljusfilter samt en väldigt stark bredvidd. Kameran ska nu kunna se lite vidare än ögat. Så nu har jag varit storspenderade och letar febrilt efter någon som vill ha mitt andra objektiv som nu är lika funktionsdugligt som jag vet inte vad efter att ha fått en ersättare. Om just du som läser detta är intresserad så är det bara att höra av sig.

Nu sitter jag här och inser att det är första gången idag som jag når en dator för att göra mer än att lägga upp en video. Det som behövs göras är ett schema för onsdagens händelser och ett mail med samtalsämnen så de jag ska prata med i radio vet vad de ska läsa på. Måndagar suger ganska hårt, jag har fått allt möjligt gjort utan att egentligen ha en enda aktivitet inplanerad. Men vi tar det efter att jag torkat bort snoret, duschat och ätit något.

0 Kommentar(er):