lördag 31 oktober 2009

Som Clara en gång sa: "Kul att man träffar, självfive!"

Foto: Enmilsten

Datorer är så himla smidiga, jag har idag jobbar på att få igång allt ifrån bärbara hårddiskar till operativsystem och nätverksanslutningar. Just nu letat jag folk till en filmkväll samtidigt som jag dränks i sladdar som ska "underlätta" för mig när jag vill koppla mina högtalare inne i rummet till en annan ljudkälla. Jag säger bara bra jobbat, det är drygt sjuttio procent kvar av jobbet med de här datorerna. Med andra ord så ska jag ta en paus och fortsätta hela natten. Sömn är nämligen för veklingar, har jag i alla fall hört. Och en annan sak när vi ändå pratar datorer, visste ni att de gör det lilla utrymmet man sitter i väldigt varmt?

Som ni ser på bilden ovan så har jag byggt ett litet "kontor" med skärmar och sladdar för att på ett eller annat sätt få till den här djävulska oredan. Spotify rullar på med massor av gamla spellistor som jag gjort för tråkiga stunder, inget är som det ska vara i den här lilla hålan. Jag känner mig som en nörd uta kunskaper, en sån kallad tönt alltså. Jag frågar mig själv varför jag köpt det här och inte bara gick ut i friggeboden och började jobba på musikarbetet till skolan.

0 Kommentar(er):