torsdag 15 oktober 2009

Schlagerhumor

Jag har fått mig dagens stora skratt, den här folkliga tävlingen (Jag tror fortfarande på att vi har en chans att påverka) som vi kallar "Melodifestivalen" har nu släppt årets låtar och artister. Och något av det roligaste jag läst på evigheter följde med dessa avslöjanden, för SVT vill nu att Olle Ljungström ska vara med. Det här är så skrattretande, att han ska sjunga en låt han inte ens skrivit själv och dessutom i den mest kommersiella public service-grundande poptävlingen i hela Europa. Jag kan inte riktigt förstå vem som kommer med dessa höga tankar, det låter bara så löjligt. fast en del saker verkar faktiskt nästan okej, Linda Prtichard är påtänkt att sjunga precis som "Idol"-konkurrenten Anna Bergendahl. Pernilla Wahlgren, Sibel, Ola Svensson dyker också upp på den rätt så normala listan, det kan bli ett intressant schlager-år.

Längre än så har jag tyvärr inte kommit idag då hela min eftermiddag och kvällsmat bestod av tio minuter vid bordet och resten av tiden sängen. Det är så kallt överallt att man inte vill gå upp när man väl krupit ner. Men nu när jag väl sitter här så försöker jag få så mycket som möjligt gjort, till exempel ta itu med alla Facebook-människor. Jag tycker det är roligt att man lyckats samla över fyrahundra personer som man känner på samma sida, det känns ibland som man bara känner till typ ett knappt femtiotal personer.

Och tillbaka till "Melodifestivalen", jag har kollat på deras webbjokrar lite grann. Jag har blivit överraskad över hur roligt det är med människor som gör egen musik och sedan inte har lyckats lansera den. Allt ifrån vanliga webcam-melodier till bildspel och riktiga musikvideos där man spelat in låten i studio antigen hemma eller hos någon med en sån där proffsig anläggning någonstans. Jag hyllsr "Do it yourself"-andan som fortfarande lever, det får täcka sorgen över att A-ha ska splittras.

0 Kommentar(er):