torsdag 15 oktober 2009

Ledig tid (Hela veckan)

Foto: Enmilsten

Det straffar sig dyrt att inte sätta sig vid datorn på morgonen, för när man kommer hem så har internet tryckt på så otroligt med roliga meddelanden, mail och annat läsbart som ska klickas igenom en efter en. Själv så funderar jag bara på vad jag ska göra med mina planscher som jag idag fick med mig hem ifrån praktiken, och hur i hela friden jag ska göra med Markus-skivorna. De måste nämligen recenseras ikväll, och om jag ska skriva en eller två recensioner är det stora problemet då jag vill recensera båda individuellt samtidigt som jag kan hänvisa till den första och andra på rätt sätt. Det jobbigaste är dock när man ska skriva saker i båda för att de gäller just båda, utan att upprepa sig. Så samveteskval och urval är min kväll i en korthet.

Sen så ska jag också försöka att mysa ner mig med datorn och redigera bilder, alternativt läsa min rosa bok om journalism. Teven är även något som jag vill ha tid med, och skrivandet, och musiklyssnandet, och musikskapandet. Fast jag vill faktiskt också sova nu när jag äntligen är ledig, men då jag jag inte göra något annat. Med andra ord, mina sömnberoende blåtiror mot kreativiteten i en kamp om mig. Vem satsar du på?

0 Kommentar(er):