torsdag 1 oktober 2009

Höstväder och virusmusik

Jag ska strax bädda ner mer igen, men först så måste jag upp och ta en alvedon, hämta en kanna vatten och bara få lite småsaker gjort. Som att ta en titt på hösten, för det är helt underbart hur den bara kommit fram och gripit tag i allt och alla. Idag ska folk i skolan göra planscher och gå runt ringmuren i ett kast, jag skulle faktiskt uppskatta att få vara där hur konstigt det än låter. Men det är som det är och jag ska vila mig och hoppas att jag orkar imorgon, då är det även dags för hockey igen precis som det blir uppföljt av en bandymatch på lördagen. Förhoppningsvis så har man flyttat på mig och tagit med sig jinglar så det blir lite roligare, för om jag måste sitta och spela ur ett halvt pa-system igen så lovar jag att jag bryter ihop.

Idag så läker jag ihop och dödar virus med Kings of Conveniences (svårskrivet bandnamn) nya platta "Declaration of dependence" som igår släpptes för allmänheten på Spotify. Förhoppningsvis så ska jag också lyckas hämta min laptop så den kan bli ett litet verktyp för mig då jag behöver skriva av mig lite offline. Och när vi pratar musik så kom jag på en passande titel som beskriver tillfället, eftersom jag nu är sjuk och har samma lilla influensa liknande sak som mamma så kan jag alltid lyssna på The Knife med "We share our mothers health". Jag tyckte att tanken var hysteriskt klyftig.

1 Kommentar(er):

P sa...

Hej din sjukling.
Det är bandy på söndag, inte lördag.
Krya på dig, Pappa