torsdag 8 oktober 2009

Dumburkar och pop

Foto: Jimmy Hansen

Karin Winther ska ha en eloge, inte trodde jag att man kunde vara så otroligt oberörd och borta men samtidigt så nära och personlig i teve. Hon är programledare för "Hype" som rätt nyss gick på tvåan, antagligen så var jag en av kanske femtiotusen (Om ens det) som lyckades se hela halvtimmen. Så nu sitter jag här, lite intressant hur något så smalt och kort som ett nöjesmagasin kan beröra en och vända på hela min tillvaro. Jag har varit så trött och förstörd, nu känns det som om jag kan sätta mig och göra vad som helst. Jag fick då också ett väldigt intressant musiktips, The Temper Trap och för tillfället albumet "Conditions". Funkig pop med grunderna i typ Phoenix och storbolags-"rock". Kollar man på internet så är vissa jämnförelser bland annat EOTS och Coldplay, jag håller med då det är så löjligt självklart.

Mailboxen ser ut som den gör, Empire Of The Sun prenumererar tydligen på uppmärksamhet överallt utom i Sverige. Ett konstaterande som jag får befogat när ett flertal länder bjuder in duon till olika galor och prisutdelningar, vi svenskar är efterblivna på alla sätt och vis. Men nog talat om oss, vi förtjänar inte ord. Kollar på "Mammas pojkar" lite snabbt samtidigt som "Singing bee celeb" flashar förbi, och jag tappar hakan på hur tråkigt man kan ha. Om det inte vore för att de troligen har en hobby någonstans så skulle jag kunna sätta mitt liv på att produktionstemat hade tagit sina liv direkt efter inspelningarna. Så otroligt obildande och utrist.

0 Kommentar(er):