fredag 25 september 2009

Te, päron, hus (Como que?)


Foto: Enmilsten


Nej det här med fredagar är inte min kopp te. Och den märkliga saken med te och koppar är då den försvenskade version av "Not my cup of tea" som Felicia i min klass introducerade för mig, något som passar perfekt när jag inte vill skriva på engelska. Jag har haft fem hela dagar på mig att bli irriterad på allt möjligt så jag kan grubbla en hel helg innan man börjar om från början, men idag har varit extremt. Förutom att jag nästan kom försent så har jag idag slängt min väska efter en päronolycka som skedde på morgonen. Efter ett och ett halvt års trogen tjänst så har den nu lämnat mig, och det sista den gjorde var att gnugga in päron i skivor, böcker, pengar, USB-minnen och även min iPod. Det enda positiva är att man nu haft en frisk doft av päron med sig hela dagen, men jag ska nog aldrig mer äta den frukten så länge jag lever.

Och en annan sak som skulle kunna kallas för dagens what the fuck (En rolig sak som Anton med vänner kommit på), imorse när jag ska ta cykeln och gå ut på stora vägen för att ta mig till stan så kommer ett helt hus åkande. Det var på något sätt som att se en enda stor snigel åka förbi i rullskridskor. Jag började asgarva, sen stod jag där i någon minut och begrundade innan jag cyklade vidare. En sista sak som hänt idag är faktiskt den totalt värdelösa tajmingen som skolan haft idag, men bjuder på sopplunch och stänger kafeterian vid halv elva. Det gör mig så otroligt glad!

Och så ska jag skriva en mening om "Idol", för det finns bara tre namn som gäller för fredagsfinalerna. Clara Hagman, Joy Himmelmark och Camilla Håkansson. Det är mina favoriter, varav en som är relativt nytillkommen. Jag skiter i alla andra, det får gå hur fan det vill bara dem här guldkornen når topp tre och gör fredagarna till något extra.

0 Kommentar(er):