torsdag 10 september 2009

Självgod tekniklösning

Foto: Enmilsten

Min bashögtalare ute i friggeboden är trasig, och förutom att jag ska spela in ett skolarbete där i helgen så kan det vara kul att kunna lyssna på sina skivor i något med lite tryck. För det är faktiskt så att många skivor är gjorda för att spelas högt, vissa har till och med det som en liten hint på omslaget. Har ni någongång köpt en skriva där de rekommenderat det genom att skriva "Play loud"? Iallafall så har jag gjort upp en reservplan medan jag väntar på att det på magiskt vis ska bli fixat, som ni ser på bilden ovan så är det faktiskt ganska smart om jag själv får tycka till. Okej, jag tycker det är briljant!

Sen så har EMI skickat överdrivet många pressreleaser den här veckan, så jag måste faktiskt dra en. Man kan nämligen nu lyssna på den franska elektrogruppen AIR:s nya singel "Sing sang sung", och efter ett par varv i hörlurarna så måste jag säga att den är sexig. Man blir glad och på något sätt hög av den enkla stämman och videon som känsn som en LDS-trip. De annonserar också om Norah Jones nya album som kommer den artonde november, jag rekommenderar att ni förbokar "The fall" redan nu. Men en sak förstår jag inte, de ville inte ta emot mig som praoelev när jag ringde idag (Visst låter det skumt?).

0 Kommentar(er):