tisdag 1 september 2009

Det slog mig när jag vaknade... (Soliga husväggar)

Foto: Enmilsten

Det tar tjugofem minuter att fixa mitt hår, jag tog idag tid med mobilen och det blev då så gott som tjugofem blankt. denna sträcka innefattar då två plattningar, en dusch, applicering av hårmedel och fön, i en annan ordning dock. Men nog skrivet om mitt hår, det är faktiskt bara en liten del utav morgonens funderingar. Jag lyssnar nämligen på överdrivet mörk fushionjazz ifrån sjuttiotalet, en av de större influenserna till Fever Ray faktiskt. Killen kallas Jan Hammer som en gång var keyboardist i ett av de första fusioninfluerade banden här i världen, med reservation för stavfel så är det inga mindre än Mahavishnu Orchestra. "The first seven days" som är den ep jag hittar på Spotify är något av en klassiker, jag lyssnar på det kristna i musiken och konstaterar att det ligger en tanke bakom. Jag hänvisar till "Apocalypse" som skapades året innan med hela bandet.

Solen håller också på att gå upp nu, när jag vaknade för en timme sen så var det väldigt grått ute, nu börjar man skimta ett varmt sken mot de yttre husväggarna. Jag funderar på varför min topplista över mest spelat i Spotify fortfarande lägger Philis överst, jag har faktiskt inte lyssnat på "Framgång förlåter allt" på hela sommaren (Men jag kanske borde göra det lite spontant i eftermiddag, jag blir rätt glad av skivan). Och så vill jag hälsa till anonyma folkfrontare som läser den här bloggen att jag gärna tar en debatt, men jag tänker inte använda min blogg som ett verktyg för en tvåvägskommunikation (Det är faktiskt bara en plattform för min tonårsjournalistik a.ka poplyrik).

Sök upp Emil SteenFacebook så kan vi ha en öppen loggkonversation för alla som vill se på om du inte vill ta det stängt, jag vill gärna höra mer om Folkfrontens syn på andra kulturer.

0 Kommentar(er):