torsdag 27 augusti 2009

Trodde du att jag hade försovit mig?

Vi har ett skolarbete i svenska och so som kretsar kring Visby och dess världsarv. Där ska vi delta i någon utav de arrangerade aktiviteter eller tävlingar som hör ihop med världsarvsdagen, något som lockar fram kreativiteten i de flesta. Och jag gillar när jag får vara kreativ, att använda ord, bild och ljud för att skapa något. Jag har själv valt att delta i tre tävlingar, en där jag med Anton ska göra en låt om Visby och sedan två där jag själv ska skriva en novell samt fotografera. Ett roligt initiativ utav våran lärare, som även gjorde en hel film med oss i åttan. Om jag inte visste bättre så skulle man kunna säga att vi haft estet och scenskolans lektioner på schmeat under hela våren.

Idag har jag iallafall lite sovmorgon och ett ganska lugnt schema, så sitter och lyssnar på Keane utblandat med 120 Days för att få tiden att gå. Det är typ som att lyssna på The Killers fast det är lite gladare och trevligare repsektive mörkt och elektroniskt. Riktigt spännande album iallafall, ska göra en jämnförelse på dessa och "Sam's town" för att höra den egentliga skillnaden. Sen så är det snart helg också, bara idag och imorgon sen så får man sova och lyssna på skivor i friggeboden. Det ska dock spelas skivor på ännu en hockeymatch, tror jag ska trycka in lite alternativ rock mellan klassikerna. Det vore faktiskt roligt att få spela "My party" med Kings Of Leon.

0 Kommentar(er):