onsdag 26 augusti 2009

Ja, jag vet att det är prickar överallt!

Foto: Enmilsten

Jag vill inte vara dryg, sur och smått cynisk, det skapar faktiskt en extremt dålig stämning. För varje gång jag får ett sånt där deppinfall och tycker att allt och alla passar in under kategorin tråkigt, stelt och fel så vill jag ignet hellre än att blogga. Och skulle jag inte försöka avleda tankarna så skulle den här bloggen ganska snabbt förvandlas till en svart sida med emotionella rosa döskallar och skärsår till höger och vänster, nu överdriver jag en del men det är så skönt att släppa ut allt som är fel i textform. Särskillt just nu när jag läser om alter egot Kisses och hennes blogg som är en ren pina i form av underhållning. Det är inget vettigt, inte en klok åsikt eller några tipsaeller fakta så långt ögat når. Enkla och egocentriska åsikter där siktet är inställt på att folk ska reagera, precis som hennes dröm är att starta en pr-byrå så använder hon fula knep för att locka sina läsare. Blondinbella vet iallafall vad politik betyder, Kisses behöver be någon av sina läsare slå upp det åt henne på Wikipedia för att förstå.

Själv har man hållt humöret uppe och varit med massor av trevliga människor på fritidsgården, riktigt trevligt att träffa allt folk som man aldrig annars ser så ofta. Vi har alltid något att prata om, precis som Tessan konstaterade när vi satt och åt toast i soffan. Pernilla (som jag egentligen inte får nämna då hon inte vill att folk ska veta att hon är på gården) som har haft lite oturliga kärleksturer är nu tillbaka glad och pratig, hon är väldigt djup i sina samtal och jag uppskattar att prata om samtiden med henne. Planer, senarion och moral är lite av de diskussioner som vi tar upp när vi bara sitter i soffan och äter chokladbollar. Det är faktiskt kvällens stora hyllning, fritidsgården och chokladbollar. Men kan inte mina fräknar försvinna snart?

0 Kommentar(er):