söndag 16 augusti 2009

Packat med skivor

Ikväll recenserar jag Calvin Harris och hans sprillans nya "Ready for the weekend". Jag är lite fascinerad och kände att jag faktiskt inte skrivit något ordentligt på ett tag, så nu har jag iallafall ett mål med kvällen då det är lika mycket på teve som varje söndag. Jag vet inte vad alla andra anser, men jag tycker att söndagar är den dag då schemat ska vara som mest fullspäckat med lättsamma komedier och trevliga program. Det är den enda dag i veckan som man sitter hamm och väntar på att den ska ta slut, så varför inte hjälpa till som tevekanal?

Sen så ska jag även börja lyssna på Lesli och albumet "Sleepwalkers lament" ifrån 2008. Den ingår i min lilla Dotshop-beställning och är då vad jag kan förstå uppbyggt av gittar, min Sherlock Holmes-hjärna fick den känslan när såväl omslag som booklet är täckt av en svartvit gitarr i skogsmiljö. Det luktar också köttfärs här hemma, så det lär bli det och spaghetti ikväll. Ska då passa på att ställa frågan, är jag den enda i hela världen som inte tycker om köttfärssås?

0 Kommentar(er):