måndag 24 augusti 2009

En skivad historia (Ännu mera Göteborgslyrik)

Foto: Enmilsten

Jag är sådär äckligt trött, allt utom teven som råkar ge ifrån sig något ljud är ett rent helvete. Men jag har min tevekväll som ska få rulla på, "Seinfeld" börjar visas ikväll. Men sen så lovar jag att det ska recenseras och ett par plattor ska sättas i rullning, där bland så har vi XX, Even och 120 Days. För att inte tala min skivorna jag köpte i Göteborg och de ifrån Östersund. Jag ligger som ni självklart förstår lite efter i planeringen. Arctic Monkeys och Taking Back Sundays nya plattor kommer också vilken dag som helst, jag funderar på om jag är dum i huvudet eller bara på tok för impulsiv. Jag saknar faktiskt skivaffären på andra långgatan, trots att det var begagnat så hade de ett urval som man inte hittar i vilken skivbutik som helst, dock så hade de inte Metric och deras "Old world underground where are you now".

Dagens stora glädjemoment är då att den efter allt jobb som jag lagt på att hitta den faktiskt hittat hem till CDON tillslut. En möjligt födelsedagspresent om ni redan nu funderar på vad ni ska ge mig, om ni nu tänker ge mig något. Och jag vill gärna veta när Lars Winnerbäck bjöd in en synthifierad orkester till sitt studiosession, den senaste singeln "Jag får liksom ingen ordning" är något av ett skämt. Det är en bra låt helt klart men parodin som han gör är något som skrämmer mig. En Magnus Uggla-influerad Coldplay-visa som slutar i ett irrelevant popvidunder. Lyssna här och håll med, det är otroligt.

0 Kommentar(er):