lördag 11 juli 2009

Reseguider och musik ifrån ingenstans

En bild ifrån klassresan i femman Foto:Enmilsten

Våran klass måste åka på en klassresa, det är helt enkelt så. Så nu sitter jag och kollar olika sorters varor och andra saker man kan göra samt sälja för att få in pengar till den ännu tomma klasskassan. Jag har nog tidigare berättat hur pappa tog på sig ansvaret för att vara lite headchef för hela projektet och därmed gav mig ansvaret för hela cirkusen, undrar om vi kanske kan sälja kalsonger? För säljer alla trettio paket så har vi tusen kronor var i kassan, och det är iallafall ett bra tillskott. Eller så säljer vi platspåsar, kanske chokladbollar eller luft? Det är nästan tur att jag har till den tjugonde augusti innan vi sätter igång.

Och så är Paramores första singel ifrån "Brand new eyes" släppt, den heter "Ignorance" och finns för alla Spotify-användare att höra här. Helt okej, väldigt likt deras vanliga sound så man blir inte förvånad. Lite trist kanske men det är trots allt Haley och kompani. Och av en ren slumt så klickade jag nyss in mig på en perfekt indielåt som jag inte hade en aning om var just den låten. "Starz in their eyes" är bara för skön, men just nu sklickar, river och biter Lilo sönder min fjärrkontroll. Måste gå och rädda den!

1 Kommentar(er):

Anonym sa...

Har en gång köpt dessa underkläder av en annan skolklass om det är newbody. De var kanon bra så säljer ni dessa lovar jag att köpa.
Mamma