lördag 11 juli 2009

Hur man produktivt segar bort en lördag

Har legat och lyssnat på Deportees ett tag nu, precis som Olle Ljungströms "Sju" så var det riktigt bra köp. Så enkelt och vanligt att man bara kan lyssna utan att veta någonting om det. Tror till och med jag slumrade till i sängen när jag låg och lyssnade, men det är så otroligt skönt att bara somna i den här kyliga värmen vi har idag. Ska dock snart klä på mig något anständigt (En röd t-shirt med Rongedals logga och svarta, skitiga mjukisbyxor är ingen hit) och gå på bio med lillebrorsan. Jag förslog att vi skulle gå och se Ice Age 3 då jag är så löjligt förälskad i animerade barnfilmer. Jag har hört att den ska vara en klassisk räddningsauktion och att den inte är så speciellt bra, men jag måste ändå se den.

Har nu också plockat ihop fjorton skivor ifrån Dotshop som jag ska köpa, det blir en salig blandning utav hip-hop, indie, folkmusik, pop, avant och även lite downtempo. Ska betala allting med postförskott så får alltihopa för sexhundraåttio kronor, ett av de bättre köp jag genomfört tror jag. Och det är faktiskt så att sidan kanske stänger snart så måste passa på medan chansen att få tag på all den här speciella musiken innan det försvinner. Bland annat så kommer The Embassy, Fennesz, 120 Days samt Monotonix landa på ett postkontor nära mig. Nu började Deportees platta om ifrån början med låten "Turn back time", och måste äta nu innan det bär av till biostaden.

0 Kommentar(er):