söndag 12 juli 2009

I brist på popmusik

Foto: Foreign Born @ Myspace

Ett meddelande till min hund, snälla kan du inte ta det lite lungt och sluta bitas! Hon kan i för sig varken läsa eller förstå vad jag säger, men ändå? Har just nu ett extremt litet bitmärke i min vänsta fot, funderar på att bita tillbaka. Men förutom det finns det extremt lite att säga, jag har jobbat idag och ska jobba imorgon. Var på Kneippbyn där Nickelodeon hade samlat mer reklam än TV4 under en reklampaus, tråkigt men bättre än att sitta hemma. Jag har faktiskti nte så mycket att komma med just nu, det är så slappt och kallt.

Men jag har faktiskt ett gammalt musiktips som jag måste skaka liv i, Foreign Born som är ett av världens bästa nyare (moderna?) band har släppt sitt album "Person to Person" för ett rejält tag sen och sitter just nu med deras album stremat ifrån Spotify. Jag tycker faktiskt att ni kan ta och lyssna in den här, för det är riktigt bra skit. Sen så har vi kritikerhyllade Discovery med "LP", vet inte om jag bloggat om dessa killar förut. Jag täntke iallafall göra det, grymt bra platta med många nyanser. Både bildligt och bokstavligt talat. Men tillbaka till Foregin Born, en akustisk version av singeln "Vacationing people" hittar ni här nedanför.

0 Kommentar(er):