söndag 12 juli 2009

Borde jag ringa facket?

Jag börjar undra om man kan lita på SMHI, deras prognoser säger att det just nu är skinande sol över precis hela ön. Utanför mitt fönster så ser jag moln, moln, och ni kan välfå gissa vad jag mer ser. Jo, moln som täcker hela himmlen när jag äntligen ska tillbaka till mitt sommarjobb som är lite väderberoende. Sist jag skulle jobba så var det förstås dåligt väder, idag tänker jag fan stå där nere helt klart att jobba innan utsatt tid och inte bli hemskickad för ett par molns skull. Det kommer bli sol idag, SHMI säger att det ska bli sol hela dagen. Men varför är det då molnigt? Hur kan de där metreologerna ha helt fel om de gjorde en prognos klockan sju imorse?

Men jag ska inte klaga, det är bara det att jag är på det stället där vädret har makt över arbetstiderna. Egentligen så ska ju jag när jag väl blivit tillsagd att jobba ett visst datum och sedan fått ställa in det i sista stund ha tre timmars betalt, har för mig att det är så när man bokar in någon och sedan avbokar med så kort varsel. Jag kanske blir behandlad som en påse skit i just det fallet, men det är ett roligt jobb. Jag får helt enkelt se hur det utvecklar sig.

Tänkte också ta och dela med mig av dagens låt, började hela denna mulna och märkliga dag med The Dirty Projectors och första spåret "Cannibal resource" ifrån "Bitte Ocra". Den är härligt enkel och bara skön, en bra start på dagen helt enkelt. Med tanke på vad jag skrivit ovan så kanske man kan ha sina tvivel, men nu tänker vi inte så.

1 Kommentar(er):

anne sa...

http://www.yr.no/sted/Sverige/Gotland/Vibble/