lördag 27 juni 2009

"Vart fan var trummorna?"

Foto: Inget upphovsrättsskydd

Jag minns att jag var på konsert igår, det var en tjej som sjöng relativt rent hela tiden. Jag tyckte inte riktigt om det. Jag kan med mitt suddiga minne iallafall utgå ifrån att det inte var Janis Joplin som spelade då hon har en på tok skön wishkeyröst helt utan hämningar. Jag hörde dock "Me and Bobby McGee", "Piece of my heart" och "Cry baby", så det kädnes konstigt men ändå hemma. Jag saknade också arrangemanget som för tillfället bestod av keyboard, gitarr och stråkar. Vart var elgitarrerna? vart var basen och vart fan var trummorna?

Det var en helt okej Caroline Af Ugglas som igår körde typ nya plattan, lite janis-covers och sin "Snälla, snälla". Förutom att hon sjunger för bra för sina låtar och just upplägget kring själva musiken och låtvalen så var det inte så dåligt. Hon fick till en lagom bra wishkeyröst emellanåt och dessutom är hon väldigt rolig att lyssna på, är det något hon kan så är det faktiskt allt lagom töntigt mellansnack som bara måste finnas där. Jag kanske har sett bättre den här veckan men för att vara henne så är jag faktiskt nöjd trots att inte den fullblodig Joplin var närvarande.

0 Kommentar(er):