söndag 14 juni 2009

Shopping med tjejer (Bildfattigare inlägg får man leta efter)

Foto: Enmilsten

Jag har shoppat som en dåre, när jag under morgonfärden på båten till Stockholm bestämde att det blir shopping istället för Gröna Lund så visste jag imte vad jag gav mig in på. Visserligen så slapp jag att bli tvignad att åka fritt fall eller någon anna hög, snabb eller annan läskig åkattraktion. Men alla dessa H&M-butiker med kläder, alla skivor, alla skor, ja allting! Det var som ett paradis nu när jag faktiskt kunde shoppa loss på de pengar jag hade.

Så nu sitter jag med tre par shorts, tre par t-shirts, fyra par skor, solglasögon och strumpor. Och det är bara i klädväg, för jag ska ha en ultrasommrig stil när jag väl blir av med den här förbannade hesheten. Om man säger så så regerar färgerna vitt och gult samt orange, även blått och andra sköna starka färger har tagit plats i min garderob. Men så köpte jag skivor också.

Det blev sammanlagt elva stycken, inne på Bengans så var det bara att plocka och betala skivorna då ingen förstod vad jag sa. Han i kassan undrade om jag varit på Where The Action Is eller något annan festival. Jag köpte i vilket fall hårdrockarna Adept, skruvad elektropop med Animal Collective, Papercuts och Empire Of The Sun. Det blev även EELS, Molotov Jives andra platta "Songs for the fallen apart" och Adiam Dymott. Indierea med People Press Play, Moskitoo och The Isles. Den elfte blec såklart PJ Harveys "Stories form the city, stories form the sea"

Sitter nu helt svullen i bena då jag knappt kan gå, sjuk såklart och fudnerar på varför jag fick två stora chat latte när jag faktiskt bara beställde en på Wayne's Coffee. Ett tips till er som åker till storstaden är att totaldissa deras cafékedja. Jag tror också att man inte kan lägga in bilder ifrån kameran, den hittar bara nio av de hundrasextio bilderna jag tog. Om jag får in alla i datorn så lär det märkas här ganska snabbt.

0 Kommentar(er):