torsdag 4 juni 2009

Man måste börja någonstans

God morgon studenter, vanliga arbetare och andra människor som fått tid över att sätta er ner och läsa en stund. Jag är ledig, och vaken klockan kvart över åtta. Förklaringen är ganska enkel, eller egentligen inte men läser man dagens tidning så kanske man förstår. På nationaldagen ska nämligen alla bidrag till Tiljans Talanger som varje sommar arrangeras här på Gotland vara inne, detta betyder att jag då har en person som vill spela in sin demo hos mig, vlket då blir min första inspelning för utomstående.


Jag är lite fascninerad av det här med skivbolag, jag har en hemmastudio som jag döpt till Vinyls On The Wall Studios och där spelar jag in det jag vill, allt ifrån min egna loopmusik till sjuka kompis-projekt som Anagrambigrambet. Tro mig ni vill helt enkelt inte veta. Så nu sitter jag här och funderar på när det kommer hit någon, hade glömt bort det ända tills en person ringde och ett sms kom att jag skulle vakna nu för det var folk påväg.

Kollar också in väderprognosen för resten av dagen, det är då fortfarande chanser på regn. Inte så positivt men det borde nog lösa sig. Sen är jag inte säker, men jag tror att det är nedanstående låt som ska bli inspelad.


0 Kommentar(er):