söndag 28 juni 2009

Kvällens stora miljöinsats

Har legat hela kvällen och kollat på VH1, just nu går ett soulprogram med artister som typ Lisa Stansfield. Tidigare ikväll så visade de ett par jämnförelser mellan orginal och covers på lite låtar, vilket var en rolig stund då man fick höra riktiga klassiker i en annan version som antigen var helt åt helvete eller fullkomligt likadan. Men en låt som faktiskt lade sig varmt om mitt hjärta var Eric Prydz och "Proper education" då han fått lov att sampla Pink Floyd och gjort den här underbara versionen. Visst, Pink Floyd är helt underbart min denna moderna tappning har också en sak som gör att världen förlåter låtar som "Call on me".

Jag läste om det här redan då låten släpptes, den var ett riktigt slag för miljön med sin starka video. Tegelstenar och lågenenergilampor var det som stod i fokus när ungarna visade att det inte behövs någon utbildning, iallafall inte för att rädda miljön. Och nu ikväll så vaknade mitt intresse för denna otroligt underbara dansanta version av Pink Floyds "Another brick in the wall pt2", frågan är om man ska kalla det ett genidrag att sampla något så speciellt och hyllar eller bara förstörelse? Jag gillar bara beatet, meningen och låten så håller mig utanför just den diskussionen.

0 Kommentar(er):