tisdag 30 juni 2009

Jobba, jobba, jo-o-bba!

Det där med jobb är inte lätt, efter en dag av solsken, glassfrossa och en och en annan latte så är man egentligen helt slut. Men jag måste ha fått en sjuk adrenalinkick av åtta timmar i hamnen med fraser så som "Den har vi tyvärr inte", "Ska det vara mjölk till kaffet?" och "Har ni kvitton för solstolarna?". Totalt så sålde jag och Jonna (Tjejen som har mest koll av alla där nere i kiosk-boxen) för trettontusen mellan klockan halv tio och halv sex, vilket iallafall jag tycker är en rejäl bedrift för en liten låda med glass, solstolar, kaffe och drycker. Våran försäljningssumma var alltså lika hög som lite över tvåtusen Piggelin-glassar. Det är nästan värt en liten applåd.

Men nu sitter jag hemma och ska iväg igen om ett par timmar. Mer jobb väntar följt av en välförtjänt tupplur och ännu mer jobb och jobb direkt efter det, jag är troligen en blivande arbetsnarkoman. Och på frågan vad jag ska göra med alla mina pengar jag tjänar så går de till min blivande psykolog som ska hjälpa mig ur vansinnet, eller skivor. Wilcos nya är något jag är väldigt sugen på för tillfället, lyssna in här.

0 Kommentar(er):