torsdag 25 juni 2009

Jag är taggad för det här! (Facebook-vits?)

Foto: Storsjöyran

Här kommer den stora nyheten, egentligen var den en helt annan nyhet från början men jag fick anpassa mig och slänga orginalet eftersom det här var så mycket bättre. Jag ska på Storsjöyran i Östersund tre dagar under vecka trettioett. Det är en av de lite mer småkommersiella samt lokala festivalerna rent artistmässigt men med Olle Ljungström i utbudet så är det klart. Dessutom så tror jag att vi kommer in gratis och då är det bara att packa väskorna och dra.

Historien om hur det här gick till är ganska rolig, för jag pratade med de nya tjejerna Michelle och Ella och nämnde att jag inte skulle på någon festival i sommar. Då tipsade de mig om Storsjöyran som pågår i deras hemstad och jag sa till pappa på skämt när han kom ner att jag skulle åka dit. Drygt en kvart senare har han bokat hotell i Östersund och jag har fått smsa Jesper som nu antagligen kommer åka med, lite så där lagom impulsivt eller vad tycker ni? Så senare i somamr så ska jag få se på Florence Valentin, Timbuktu, Johnossi, Bob Hund, Veronica Maggio (För henne har vi ju inte sett förut), Henok Achido, Perssons Pack samt Titiyo och tro det eller ej men Lady Gaga.

Så då löste sig iallafall det tillslut, hörde också att trycket på Hoff Meistro Chraa Orcestra var så hårt på Peace & Love att ambulanserna fick komma och ta hand om skadade personer. Kanske tur att man inte var där.

0 Kommentar(er):