måndag 22 juni 2009

Gästblogg: Det finns inga kaniner på månen

Foto: Enmilsten

Okej, jag har ett uppdrag.
Jag ska blogga åt Emil.
Så jag ska se till att det blir riktigt bra.
Fast tillsammans med uppdraget så kommer även ett problem.
Jag har ingen aning om vad jag ska skriva om, men jag brukar kunna komma på något!
Jag kan börja med att berätta vad vi håller på med.
Vi bakas scones.
Och Emil ville vara lite galen och inte använda recept,
men då läxade jag upp honom, så nu använde vi recept i alla fall.
Och det verkar som att det blir super!
Dom är sådär snygga som bara scones kan bli!
Så nu väntar fika med scones och te
och sen ska jag nog försöka komma ur skånskan som jag har fastnat i.
Det är jättejobbigt.
Jag tänker tillome på skånska nu.
Och det är omöjligt att komma ur!
Jag tror inte att det finns någon medicin för en sån sjukdom.
Så jag är fast!

Nu kom Anton och Jesper.
Jesper var crazy och klättrade in genom fönstret
som en riktig inbrottstjuv
och sen slog han mig med sin plastpåse med badkläder i.
Anton var lite coolare och gick in genom dörren
som en civiliserad människa. Jag diggar hans stil.
Han har också med sig badkläder.
Det har jag med.
Vet ni varför?
Jo, för vi ska bada lyxbad!
Jag mår måttligt bra. :D

POSSPOSS! /Elina

0 Kommentar(er):