måndag 22 juni 2009

Dagens fria mp3:a

Jag har nu haft folk hos mig sedan klockan åtta imorse, imorgon så ska jag försöka att träffa så lite folk som möjligt. Det har dock redan spruckit då jag ska till Wisby FM, som jag tidigare nämnt se på Håkan Hellström och troligen bada någonstans där emellan. Jo jag vet att jag skulle göra något varje dag men nu känns det lite smått löjligt. Appropå bad så har vi nyss badat i vårat spa här ute och jag väntar på att resten ska torka sig och hitta på andra hyss som jag måste stoppa, känns lite som en fritidsgård hos mig just nu.


Dagens musikskörd på internet blev faktiskt rätt lyckad, nedan så hittar ni Bloc Partys senaste singel. Får jag själv beskriva den så säger jag kort och gott Eric Prydz och hans hit "Pjaano". Sen så har vi trip-hoparna eller downtempo-killarna i Zero 7, det är faktiskt första gången på länge som ett band inte beskrivs med genrerna pop, rock, indie eller club. Iallafall så har dessa grammisnominerade kilalrna valt att släppa sin nya singel och ge bort den helt gratis. Jag har inte lyssnat ännu men låten ligger numera i mitt iTunes och ska få massor av tid att bli analyserad senare ikväll, om ni också vill ha låten så klickar ni här.

0 Kommentar(er):