fredag 26 juni 2009

Beställde jag väckning?

Foto: Enmilsten

Den här dagen tillhör Florence Valentin, trots att jag är den människa i världen som i stort sett bara uppskattar plattan "Pokerkväll i vårby gård". Solen skiner och jag funderar på vad den här dagens ska bli av nu när jag vaknade vid tolv och drog mig i kanske en och en halv timme. Min lillebrorsa som är sju år smsade då mig och tyckte att jag kunde gå upp, kan man bli mer söt och irriterande. Om någon förälder där ute läser så ge inte era yngsta barn en mobil förrän de växt upp, eller låt iallafall eran tonåring slippa få alla samtal och sms. De kanske låter lite egoistiskt och surt men det är faktiskt inte alltid roligt.

Ska faktiskt sätta mig i spabadet och njuta av solen, det är min enda plan idag då jag numera sover bort en hel del. Min nya favoritsysselsättning, att platta håret lär också ingå i dagens aktiviteter innan Caroline Af Ugglas spelar på Wisby Strand. Jag måste erkänna att vill man höra Janis Joplin idag så är det nog det närmaste man kan komma, varesig man letar kommersiellt eller inte.

0 Kommentar(er):