fredag 15 maj 2009

Only god knows!


Random bild av himmelen Foto: Enmilsten


Bio är alltid roligt, denna gång så gick jag på den där nya filmen baserad på Dan Browns bok med samma namn som filmen, nämligen "Änglar och demoner". Anton och Jacob som utgör den där ocoola trion tillsammans med mig satt och åt popcorn och medhavet godis. Jag stod då för popcornen eftersom jag är på tok för snäll. Filmen då? Den var helt okej fast med lite för mycket blod på sina håll och kanter. Men jag måste baa fråga, varför innehålelr numera alla filmer någon form av spruta som trycks in i sår? Snälla låt bli det, man blir bara äcklad av det.

Sitter och lyssnar på The Boo Radleys och deras låt "Lazarus" vars namn jag är förbryllad över då även Nick Cave gjort en låt där titeln innehåller ordet "Lazarus". Så jag har tagit hjälp av min gamla vän Wikipedia för att ta reda på vad det här är för religöst påhitt. Och om vi översätter ordet till svenska först så är det "Lasaros" som är ett namn en biblisk människa, blev återuppväckt ifrån de döda av Jesus. Därav kommer textraden "Dig lazarus, dig yourself" i Nick Caves låt. Så vad gör du den tjugoförsta juni, lyssnar på låtar om Lasaros då denna är helgonförklarad denna dag.

Kvällens Spotify-lista: "Pray for Lazarus!"

0 Kommentar(er):