tisdag 12 maj 2009

"Oiggy Opop"

Jag sitter med mina glasögon, helt ofokuserad, "ofixad" i håret, otålig och "opigg". Förlåt för värdelösa påhittade ord men det är jag just nu, sitter på fritidsgården med ett söt sug som vägrar försvinna och inväntar bara ett vimmel av masskulturell okontroversiell schlagermusik. Just nu vill jag inget annat än att slötitta och burra ner mig med en stor kopp chai te. Det kan låta konstigt, men jag är lite förtjust i den där tävlingen hur man än vrider och vänder på det.

Annars så spanar jag in Iggy Pop och lite information om den nya skivan. Den ska tydligen vara lite gammaldags jazzig om man ska tro det jag läst. Jag har även en förmåga att välja ut de album där en artist ellet ett band väl ska testa något nytt, lite jobbigt att det första man köper med en artist ska vara det som inte är vad artisten eller bandet brukar vara. Men det är väl kanske tur det, för det är oftast dessa avvikningar som är de mest intressanta och äkta inom musikvärlden.

0 Kommentar(er):