måndag 25 maj 2009

Jag är positiv, för vi har faktiskt bräkande lammfanskap

Idag är det lugnt, jag började med att komma till skolan lyssnandes på härlig sommarmusik av Håkan Hellström och bara stapplade in i klassrummet där vi har matte och alla var pigga och glada. Okej, de var kanske inte pigga men ni förstår vad jag menar. Det flöt på med de lektioner vi hade och en givande salladslunch bevakad av TV4, vi blir numera filmade för Matakuten. Klassen drog ner till hamnen för att avsluta dagen med ekologi och håvfiske innan alla började dra sig hemmåt eller vidare för dagen. Vart tog jag vägen? Jo, jag behövde shorts.


Så nu sitter jag här i mina mjukisbyxor som jag haft hela dagen, utan varken nya shorts eller något annat roligt. För i Visby så finns allt men antigen i fel färg eller fel storlek. Nya varor skeppas in varje onsdag och fredag, fram tills dess så få jag stå ut med vad jag har och helt enkelt gå runt i mjukisbyxor nu när solen skiner och alla är glada. Jag hatar att bo på en ö, det är blåsigt och avskärmat. Men jag har iallafall turister, Kneippbyn och lamm. Vem kan klaga över det?

0 Kommentar(er):