tisdag 12 maj 2009

Hur många tankar ryms i en hjärna runt tio i tolv på en tisdag kväll?

Nu har jag synkoniserat in de senaste sommarplågorna i min iPod. Detta betyder att när jag nu ska ner i tallunden vid skolan imorgon för att ha en förmiddag med våran arbetsenhet så kan jag sitta och sjunga "Svennebanan" om och om igen. Promoes stolpskott som kommer bli sommarens sjukaste dänga då ingen fattar att de sjunger om spyor med dagen efter-piller, återträffar och meningslösa meningar.


Sitter här vid datorn nu och spånar på vad resten av veckan bjuder på, det är rätt lite som man ska göra, lyssna och uppleva faktiskt. Soarén i skolan på torsdag ska antagligen ses då man måste vara lite support för alla möjliga människor, jag kommer även få plocka ihop högtalarna och det där på kvällen så lika bra att vara där. Multicar Mayhem som är det enda existerande bandet på soarén vad jag vet ska lira lite låtar, undrar om något är egenskrivet nu när jag tänker på det. Spännande, spännande iallafall då jag faktiskt sagt att de låter som Kristian Anttila och Jesper försöker leva upp lite till detta.

Till sist så avslutas veckan med lite slötittande på Eurovision, kommer torlgien ha programmet igång när jag sitter vid datorn här på lördagkvällen om jag inte kommer på något annat vettigare (något vettigt kommer då aldrig ske) att göra. Något som nu satt mig i tanketrans är Markus Krunegård och hans låt "Se på mig nu, vad tycker du". Han avslutar en mening med ordet "jul" två gånger inom loppet av tre textrader, det låter inte rätt över huvud taget.

0 Kommentar(er):