lördag 30 maj 2009

Godmorgon helgen!

Ett nytt stjärnskott på indiepophimlen, sitter på Myspace och lyssnar in Lisa Bouvier. Glad powerpop med en liten cabarétouch emellanåt, låter som Maia Hirasawa, Miss Li och Those Dancing Days typ. Läste nämligen här om dagen att hon ska spela på Hultsfred och namnet var då så bekant att jag fick gå tillbaka nästan ett helt år för att hitta det spår jag haft av henne. Låten "Belgium Tomorrow" kanske inte är den bästa men den fastnade iallafall direkt och har legat och tryckt i mitt bakhuvud ganska länge.  


Sitter och planerar min helg som borde involvera någon sorts utflykt till stan med flera glasstopp. Ska bara få tag på någon annan som är sugen på glass så har jag då en aktivitet inbokad, folk har pratat så mycket om andra saker jag ska göra så jag vågar helt enkelt inte hitta på för mycket annat innan dess.

0 Kommentar(er):