tisdag 19 maj 2009

Dagens pirat-tjat

Jag ska klä ut mig imorgon, men för första gången på länge så vet jag inte till vad. För med en badboll och shorts så blir jag badvakt vilket är dödstrist. Jag kan vara pirat men det känns rätt så långt bort ifrån temat som är yrken och ljudtekniker funkar men det skulle bli på tok för varmt med alla kläder. Sen har jag hoppat fram och tillbaka hela eftermiddagen, det finns nämligen inget jag verkligen vill bli just nu. Och problemet är att jag alltid måste vara värst. Det finns inga andra alternativ.


Men tillbaka till piraten, för nu har The Pirate Bay fått stöd av en artist. Montt Mardié som gör en sorts elektrofierad pop har satt ihop fildelningsajtens nationalsång "We're all the pirate bay". Och den är tyvärr riktigt bra, en sån där dänga som bara är enkel och smart på samma gång. Han sjunger "Don't write songs to make money" och sprider sitt budskap med enkla ord. Det gick även något rykte om att låten, eller om det var någon annan ifrån hans senaste platta "Skaizerkite" skulle ha varit bubblare på trackslistan. Jag har inte kollat upp detta men om det är låten "Dancing shoes" så har jag inga som helst problem med att den får lite radiotid.

Men nu till min lilla fråga, det kan vara dumt att ställa den men varför ber han fortfarande folk att köpa hans album när han inte gör det för pengarna? Eller, jag vill inte veta svaret. Då kommer jag bara tjata om varför det säger emot vad han redan sagt osv. och det orkar ingen med.

0 Kommentar(er):