måndag 27 april 2009

Vissa saker är helt enkelt inte normala...

Äntligen dags för den underbara tevetittar-måndagen. Jag ska ikväll hinna se på ett antal teveprogram och recensera Bobs nya skiva. Låter faktiskt riktigt underbart. Funderar också på om jag ska ut och gå med min iPod, solen skiner och det är nästan äckligt varmt ute. Så varför inte?


Empire Of The Sun är dagens mest intressanta pressrelease (det fanns inte så mycket i min inkorg, så det får helt enkelt bli det här).  Det här bandet som vad jag kan förstå består av två killar gör någon sorts new wave-samplad indiepop. Väldigt annorlunda i sin stil och hur de framträder. Deras officiella hemsida som har samma namn som deras debut album "Walking on a dream" (Om du är ett fan av Bruce Springsteen så låter det väldigt bekant) skrämde mig nästan med sin enorma sol som bara gav ifrån sig ett sånt där otäckt ljud.

Men tillbaka till pressreleasen, de har nu släppt en interaktiv video där man kan hitta ett flertal extraprylar genom att klicka på solar som dyker upp i videon. Ganska udda på alla sätt och vis nu när jag kollat igenom den. Men skön musik iallafall, jag blir dock lite förvirrad på vad det här egentligen är.

0 Kommentar(er):