tisdag 21 april 2009

Vild och galen? (Jag behöver en ekonom)

Jag har sett en sjuhelvetes bra film, "The boat that rocked" är en totalt bisarr version av sextiotalet och titanic. Men den verkar helt normal i jämnförelse med det binära talsystemet osm jag försökt lära mig lite om idag, men det finns en likhet mellan dessa två ting. De är båda fascinerande bra och finns i våran vardag på ett eller annat sätt. Funderar på att djärvt köpa en Ipod ikväll, bara för att vara lite vild och galen så här runt midnatt. Men jag tror mamma även kallad ekonomichefen måste godkänna köpet lite snabbt. Hon brukar nämligen ha bra koll.


Men vad händer nu då? Jo, jag duschar och tar en titt efter soundtracket till filmen jag nyss såg på bio. Sen så ska jag sova och längta tills jag får möjligheten att beställa en Ipod, det ska liksom bli ett nytt äventyr på något sätt.

3 Kommentar(er):

Marie sa...

Om du måste ha en sån Ipod så köp
det är dina pengar..
Men sen är Emil en fattiglus...

Anton sa...

du emil, två små saker bara..
1. det binära talsystemet är typ det lättaste som finns. tänk vårt talsystem fast utan alla siffror utom ett och noll. jävligt enkelt eller vad? ;)
2. det heter inte Ipod, det heter iPod*!

Marie sa...

Se där fick du mig oxå att stava fel..jag som egentligen är expert på det ämnet..