torsdag 23 april 2009

Releasefrossa


Foto: Monatge med bilder ifrån EMI/Sony Music av Enmilsten

Förutom Regina Spektor och Swingfly som jag nämnde i mitt förra inlägg så släpps det ännu mer musik. Nu i dagarna så släpps bland annat Bob Dylans nya platta, även Calvin Harris (fråga mig inte vem det är, men det jag hört är ändå inget unikt) släpper nytt fast än så länge bara en singel och så Natasha Khans även kallad Bat For Lashes har precis släppt "Two suns". Jag har ett klipp ifrån BBC Radio med låten "Daniel" och blir msått imponerad av dess renhet. Den är speciell på sitt lilla vis, och självklart Natasha också.

Sen har vi lite Promoskit som EMI också skickat ut, denna gång handlar det om ett så pass roligt namn så som Hockey. Bandet heter faktiskt så och gör mystisk New wave-musik som är djävulskt likt The Killers. Sen att det är brittiska pojkar som står och gör vad de känner för gör allting mycket roligare. När jag tänker efter så är de starkt influerat av The Hives fast det inte alls låter som det. Har ingen aning om varför jag tycker det, men jag ska grubbla vidare på det.
Och som om det inte vore nog med Youtube för idag så får ni faktiskt deras video till singeln "Too fake" också.


0 Kommentar(er):