torsdag 23 april 2009

Överfylld intressekorg

Människorna på EMI är på tok för gulliga, fick idag en pressrelease där de bjuder in mig och en vän på releasefest på Scandic Malmen i den lilla hotellbaren på måndag. Men precis som alltid så är det en åldersgräns och jag bor inte i närheten av destinationen. Fast det ä roligt att få, för denna gång måste man anmäla sig så man är med på listan för att få komma in. Det tycker iallafall jag rä lite coolt.


Förutom det så har faktikt en hel del trillat in i min mailbox idag, och det tackar jag för då jag kännt att det jag fått under veckan inte varit särskillt intressant. Men jag har nu mötts av den glada nyheten att Ragina Spektor släpper ett album i juni. Titeln på albumet blir kort och gott "Far" och innehåller sammarbeten med bland annat R.E.M, The Strokes, Eminem och Paul McCartney. Jag som är lite av ett fan hoppar av glädje då detta bådar extremt gott.

Imorgon klockan halv tio kan ni höra Glasvegas Sverige-konsert i P3 om ni äri ntresserade, jag ska försöka hitta en radioapparat och slå mig ner i lugn och ro. Appropå radio så landade det en skiva i brevlådan idag, soundtracket till den otroligt härliga filmen "The boat that rocked". Jag har redan en favoritlåt ifrån dubbel-CD:n. Gissa vilken?

Sen så har jag faktiskt ännu mer musik att dela med mig av. Men ni får mer senare och så strör jag ut det lite på Twitter och Facebook. Det är hemskt vad mycket inressant det kom idag.

0 Kommentar(er):