fredag 24 april 2009

Kallaste katten i stan


Foto: Sony Music


Det blev ingen eftermiddag ute i solen, jag hamnade i friggeboden för att jobba vidare på mitt musikaliska projekt. Men nu är det paus för att jag ska få en inblick i vad som hänt utanför friggeboden och så ska det checkas pressreleaser. Och The Pretenders släpper nytt album med en extra best of-CD. Jag som inte har koll på bandet/tjejen/folket kan inte säga så mycket mer än att hela releasen är djävulskt krånglig att läsa. Jag hade för mig att det var en maskulint fyra killars-band men det hade jag faktiskt helt fel i. Tredje juni släpps den iallafall och verkar vara något att ha om man nu vill drömma sig tillbaka till 1980.

Och så har vi katten doppad i iskallt vatten som sedan fått gå upp på scen och köra lite random musik. Nu kommer Johan Palms album som har fått namnet "The antidote". Han ska bli stor med hjälp av brittpop och punk så som man beskriver det i releasen och det hela börjar när skivan släpps den tjugonde maj. Med tanke på vad våra idoler hostat upp hittills så blir det ganska lätt att slå. Killen har faktiskt potential om han tar och kollar upp sina stämband, och så måste han ha en mindre slapp attityd.

0 Kommentar(er):