torsdag 30 april 2009

Jag var social, men kände mig osocialare än någonsin


Glada Valborgsfirare.


Två valborgseldar på en kväll, det tycker jag är en bedrift. För att från ha träffat snälla och enkla människor som tittat på en eld och köpt läsk inne i kaffestugan ute vid fridhem till att vara i närheten av halvsupna ungdomar som bara hänger i en enorm klump utanför McDonalds är inte vad jag brukar göra.

Och det hela var så läskigt, för att folk som man på dagarna ser slita i skolan eller kanske bara ser passera på stan på kvällen blir dessa idioter som tror de är vuxna människor som går på krogen och lever livet efter en lång arbetevecka. Men vakna upp för fan! Jag har sett idioter av alla dess slag, människor som slåss, trampar i glas, bråkar, förstör mixerbord osv. Det finns faktiskt bara ett sätt att ha en fest på riktigt.

Alla ska vara vid sitt fulla medvetande och njuta av stunden. Med musik, något att dricka och människor man tycker om så kan man få den perfekta kvällen på en klubb eller hemma. Jag vet själv att när en artist, ett band eller någon DJ har gig i ett hus så är det just det som fokusen ligger på. En euroforisk känsla sprider sig när alla bara är exalterade. För man behöver inte sprit för att våga vara glad, bara energi, vilja och kanske lite placebo-metoder.

Sammanfattningsvis, idioter, majbrasor, mys, cyklande, kyla och McDonalds var min kväll. Jag fick iallafall otroligt många bra bilder och träffade roligt folk. Har ni åstadkommit något ikväll?

Bras-skådning på Fridhem.


Släckning av elden i östergravar.

"Mingel" med slumpvis utvalda människor.  Foto: Enmilsten

0 Kommentar(er):